Torsdag!

Idag i skolan så läste vi och såg på The Devil's Arithmatic!!! Den handlar om Hannah en judisk tjej i nutida New York som inte bryr sig alls om sin religion och orkar inte höra på när släkten snackar om Förintelsen och deras tid i arbetslägrena. Under Sedern så öppnar hon dörren för nån profet vilket är traditin och på andra sidan dörren fanns en ny värld i 1942s Poland mitt i Nazist rörelsen, och hon blir satt på ett tåg på väg till ett arbetsläger.
Skiiiitbra bok, vi läste hela idag faktiskt! Filmen va med Kirsten Dunst, bra film - väldigt amerikaniserad. Amerikanarna är inte så hajj på det här med realistiska Nazist filmer eller det tyska språket.. Haha

Efter skolan så körde Robyn mej hem och jag va ensam hemma i några timmar för Ron och Marcy va på en vaka. Så jag satte mej och tittade på min favoritkanal ID vilket är typ bara Kriminal Program. Jag somnade tag och så vaknade jag av att Marcy ringde och sa att hon va utanför och att vi skulle ut o käka. Jag sprang ner och vi körde över till Hog's Breath, en sportbar närma oss och så åt vi kvällsmat ;)
Sen blev det hem och Rat Race gick på TV... Awesome?
Och nu ska jag sova men först måste jag se färdigt på Footloose. Bra film faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0