Merry Christmas from America

Nu ska jag skriva hur min jul här i USA gick.. Bättre sent än aldrig right :P

Jag vaknade klockan 10 den 24e arg som ett bi. Jag hade satt min mobil på väckining klockan halv 8 så att jag kunde vakna i tid så jag kunde titta på Kalle Ankas julafton på svts hemsida och sen skypea med familjen när de fortfarande va kvar hos mina kusiner. Självklart i och med att min mobil inte väckte mig så missade jag inte bara Kalle Anka men mamma o Benny hade redan dratt hem från mina kusiner. Så det va en dålig start på min första jul borta från hemma.
Så efter några tårar så loggade faktiskt både min mamma och Tilda in så att jag kunde prata med dem båda.. Jippie!!
Jag pratade med mamma o Benny ett tag och det va litet och så chattade jag med Tilda som gjorde mig på jättegott humör.
Benny skickade över en jullåt så jag lyssnade på den sen en massa andra så jag kom snabbt i julkänsla!
Sen blev det frukost med familjen och sen lite panik. På eftermiddagen va det planerat att vi skulle dra till Forest Lake och fira Christmas Eve med en del av släkten men de presenterna jag köpte va inte riktigt så roliga om inte den delen som mamma gjorde va med. Men mammas paket har ju inte kommit än. Så jag hade lite smått panikångest och sen hände det fantastiska! Mammas paket kom :D med alla fina presenter både till mig och till familjen! Superbra!
Så jag slog inte lite paket och öppnade några till mig själv sen va det dags att dra till Forest Lake.
Vi hade en massa skojj, öppnade lite paket och åt god mat.
I min familj så kör man inte så starkt på traditionelig julmat utan det blev hummer, bakad potatis, musslor och vin till det :D haha. Lite annorlunda än köttbullar, prinskorv och jansonsfrestelse. Men jag måste säga att det finn singet jag saknar så mycket som julmust!!
När jag kom hem så dök jag in i paketerna som mamma skickade. En massa fina saker :) Bland annat KAVRING!! Hahah :D Så jag sprang direkt in till köket och gjorde mej en macka :D

Den 25e va väldigt skojj! Vi åkte hem till Terri, Marcy o Rons dotter och öppnade presenter och åt ostbricka och ostfondue :)
Julen va väldigt rolig, jag träffade en massa människor och vi hade väldigt kul men det kändes inte alls som om det vore jul. Det är som om julen i sig är en bestämd grej. Om man inte äter risgrynsgröt, tittar på Kalle Anka, är med den riktiga släkten och äter grönkål och allt det andra så är det inte en riktig jul. Men det kommer ju fler jular så jag är tacksam att jag fick fira den på ett helt annat sätt i ett helt annorlunda land. Klart saknade jag en riktig svensk jul med familjen men jag hade hur kul som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0